Tentoonstelling Veerkrachtige Vrouwen van 18 november 2023 t/m 21 januari 2024

Jong, oud, Nederlands, Syrisch, moslim of atheïst… Op het eerste gezicht lijken de vrouwen op de foto’s in deze tentoonstelling weinig overeenkomsten te hebben. Maar toch hebben ze één belangrijk ding gemeen: hun veerkracht.

Inspirerende vrouwen

Want veerkrachtige vrouwen, dat is wat we op de portretfoto’s in deze expositie zien. Vrouwen die tijdens hun leven geconfronteerd zijn met lastige situaties en die moeilijke beslissingen moesten nemen. Maar die zich uiteindelijk ook aan hun verleden hebben ontworsteld en in hun kracht zijn gaan staan. Vrouwen die het verdienen om een gezicht te krijgen. Omdat hun verhalen herkenning oproepen. Inspireren. En een stem geven aan mensen die vaak worden vergeten.

Indringende portretfoto’s

De foto’s in deze expositie zijn gemaakt in het Coevordense multifunctioneel centrum de Ravelijn. Hier konden vrouwen zich tijdens Internationale Vrouwendag 2022 door een professionele fotograaf op de foto laten zetten. De gemaakte portretten zijn zó sprekend, dat we in samenwerking met Maatschappelijk Welzijn Coevorden elf vrouwen hebben gevraagd om hun foto’s en verhalen hier in het museum te delen. Van 17 november t/m 20 december kunt u de eerste vijf vrouwen ontmoeten, van 22 december t/m 21 januari de andere zes.

Maak kennis met de veerkrachtige vrouwen van Coevorden en laat u inspireren!

Deze tentoonstelling is een samenwerking tussen Stedelijk Museum Coevorden en Maatschappelijk Welzijn Coevorden.