Bezoek commissaris van de Koning

Gistermiddag ontvingen we een hele bijzonder bezoeker in ons museum: commissaris van de Koning Jetta Klijnsma. Reden voor haar bezoek was onze nieuwe tentoonstelling Veerkrachtige Vrouwen, waarin elf vrouwen hun foto en levensverhaal delen.
Tijdens het middag ontmoette mevrouw Klijnsma bestuursleden en medewerkers van het museum, een medewerker van onze samenwerkingspartner Maatschappelijk Welzijn Coevorden en vier vrouwen die in de tentoonstelling te zien zijn.
We hadden een mooi gesprek over hoe belangrijk het is dat vrouwen een podium krijgen en hoe mooi het is als musea daar een rol bij spelen. Want zoals mevrouw Klijnsma ook noemde: het is niet vanzelfsprekend dat vrouwen centraal worden gezet.
Samen met de deelnemende vrouwen bekeek mevrouw Klijnsma vervolgens de tentoonstelling.

Een bijzondere middag!