Bezoek Stedelijk Museum Coevorden tijdens Open Monumentendag!

Bezoek ons in het Arsenaal en op het START-festival.

Open Monumentendag

Op zaterdag 14 september en zondag 15 september viert Stedelijk Museum Coevorden Open Monumentendag. Het museum, dat gevestigd is in het historische Arsenaal, nodigt iedereen van harte uit om het monumentale gebouw te bezoeken.

In het museum is, naast de vaste historische collectie, nu ook de tijdelijke tentoonstelling Coevorden in Stripvorm te bewonderen. In deze expositie bieden diverse illustraties en verhalen van stripmaker Herman Roozen een unieke en creatieve blik op bijzondere objecten uit het verleden én heden van Coevorden.

START-festival

Stedelijk Museum Coevorden dankt haar voortbestaan aan de inzet van een toegewijde groep vrijwilligers. Hun harde werk zorgt ervoor dat het museum en de historische collectie behouden blijven voor toekomstige generaties. Bent u nieuwsgierig naar hoe u het verschil kunt maken? Bezoek dan op zaterdag 14 september onze kraam op de Markt tijdens het START-festival. Hier kunt u meer te weten komen over de verschillende manieren waarop u kunt bijdragen als vrijwilliger.

Of u nu langskomt om de geschiedenis te bewonderen of om te ontdekken hoe u als vrijwilliger kunt bijdragen, Stedelijk Museum Coevorden kijkt uit naar uw bezoek tijdens Open Monumentendag en het START-festival!