Stedelijk Museum Coevorden & Museum Collectie Brands lanceren voordelig combiticket

Ontdek nu extra voordelig het culturele erfgoed van Zuidoost-Drenthe.

Eropuit om het culturele erfgoed van Zuidoost-Drenthe te ontdekken? Dat kan nu extra voordelig. Stedelijk Museum Coevorden & Museum Collectie Brands te Nieuw-Dordrecht bieden samen een nieuw combiticket aan, waarmee beide musea voor een gunstig tarief van €12,50 kunnen worden bezocht.

Twee unieke musea
Ontdek twee unieke musea die de geschiedenis, kunst en cultuur van de regio tot leven brengen. Van het Coevorder kasteel- en vestingverleden tot het industriële erfgoed van Emmen: Zuidoost-Drenthe herbergt veel bijzondere verhalen. De combiticket is bij beide musea verkrijgbaar aan de kassa en blijft ook na de dag van aankoop geldig: het is dus mogelijk om met de combiticket beide musea op verschillende dagen te bezoeken.

Historische hoofdrolspelers
Stedelijk Museum Coevorden is gevestigd in het Arsenaal, een monumentaal gebouw in het centrum van de Drentse vestingstad. De vaste collectie vormt een overzicht van de roerige geschiedenis van Coevorden, met historische hoofdrolspelers als prins Maurits van Oranje en Bommen Berend. Bovendien is nu de wisseltentoonstelling Coevorden in Stripvorm te zien, waarin stripmaker Herman Roozen het verleden én heden van Coevorden op een unieke manier tot leven brengt met tekeningen en stripverhalen.

Eindeloze nieuwsgierigheid
Museum Collectie Brands is ontstaan uit de omvangrijke verzameling van Jans Brands. Zijn voormalige woonboerderij in Nieuw-Dordrecht, vlakbij Emmen, is nu een museum van eindeloze nieuwsgierigheid. Van historische munten en middeleeuws monnikenwerk tot serviezen en gereedschappen van veenarbeiders: hier raak je niet snel uitgekeken. De pilottentoonstellingen Industrieel Erfgoed schetsen een uniek beeld van de bedrijven die hebben bijgedragen aan de industriële groei van Emmen.