Workshop ‘Toegankelijkheid’ in het museum

Vorige week was het De Week Van De Toegankelijkheid. Vandaag kregen medewerkers en vrijwilligers van Stedelijk Museum Coevorden en Gemeente Coevorden een workshop ‘Toegankelijkheid’ van Nationale Vereniging de Zonnebloem.

Een tijdje geleden zijn er een aantal personen als mystery guest op bezoek geweest in het museum. Zij hebben hun ervaringen in samenwerking met de Zonnebloem uitgewerkt tot een rapportage waarin het gehele museumbezoek (dat al thuis begint) is vastgelegd. Naar aanleiding van deze rapportage hebben we een aantal aanpassingen gedaan en hebben we een workshop ‘Toegankelijkheid’ georganiseerd voor onze medewerkers en vrijwilligers, in samenwerking met Nationale Vereniging de Zonnebloem.

Tijdens de workshop kon iedereen ervaren hoe het is om het museum te bezoeken met een beperking. Bijvoorbeeld in een rolstoel of met een visuele beperking. En hoe werkt dat dan allemaal? Wat zie ik (niet)? En past dat eigenlijk wel, met een rolstoel in het museum?

We gaan aan de slag met alle opgedane kennis en ervaring om een bezoek aan ons museum nóg leuker én toegankelijker te maken voor iedereen.

Onze website is in ieder geval al aangepast. Bij ‘bezoek’ hebben we een pagina ‘toegankelijkheid‘ gemaakt waarbij je meer informatie kunt vinden over de toegankelijkheid van het museum.

Dank aan Karin en Tamara die de workshop hebben georganiseerd vanuit Nationale Vereniging de Zonnebloem.