Wij doen mee met de Rabo Museumkidsweek!

Tijdens de herfstvakantie van 17 oktober tot 1 november organiseert Stedelijk Museum Coevorden activiteiten voor kinderen van 6 tot en met 12 jaar tijdens de Rabo Museumkidsweek.

Voorleesactiviteiten

24 oktober leest Tippo entertainment voor uit de Coeverse Kinderboeken. Spekkies, limonade en een grote berg zitkussens staan klaar voor anderhalf uur aan avonturen in, uit en over Coevorden. Er is een selectie gemaakt uit de mooiste, spannendste en meest bijzondere kinderboeken uit de tentoonstelling ‘Coeverse Kinderboeken’om voor te lezen.

De Rabo Museumkidsweek

Rabo Museumkidsweek is een initiatief van Museumvereniging en Rabobank om landelijke aandacht te creëren voor het museale aanbod gericht op kinderen van 6 tot en met 12 jaar. Nederland telt honderden prachtige musea met bijzondere collecties over geschiedenis, beeldende kunst, natuurhistorie, economie, wetenschap, techniek en volkenkunde. Elk museum is een schatkamer waar kinderen vele juweeltjes kunnen ontdekken. Kijk voor het volledige aanbod van musea voor kinderen tijdens de herfstvakantie op www.museumkids.nl.