Wat heeft u met ‘Muziek oet Drenthe’?

Bands als Cuby and the Blizzards, de Time bandits, The Strolling players en De Kopstubbers  hebben in de jaren 70 en 80 menig café op z’n kop gezet. De wilde haren zijn inmiddels misschien verdwenen, maar de mooie herinneringen zeker niet. Het Stedelijk Museum Coevorden is op zoek naar verhalen over deze, en andere muziek oet Drenthe.

In het Stedelijk Museum Coevorden is deze zomer een tentoonstelling te zien met de titel ‘Muziek oet Drenthe’. Niet alleen populaire bands komen voorbij, maar ook Drentstalige muziek, koren, harmonieën en andere muzikale Drenten. Naast de tentoonstelling zullen er vanaf mei ook vier concerten plaatsvinden met originele artiesten en speciaal samengestelde coverbands van CQ.

Heeft u ooit in een bekende Drentse band gespeeld? Of bent u al jaren lang actief voor uw harmonie? Heeft u mooie foto’s, filmmateriaal , posters, bandshirts, lp’s, instrumenten of andere herinneringen die u met ons wilt delen? Neem dan contact op met het Stedelijk Museum Coevorden. Dat kan via info@museumcoevorden.nl of telefonisch via 088 012 83 15.