Symposium ‘De Historieprent in beeld’

Momenteel is in het Stedelijk Museum Coevorden de tentoonstelling ‘Coevorden in de Oorlogspers van de zeventiende eeuw’ te zien. Een tentoonstelling met een bijzondere collectie historieprenten die de gebeurtenissen in Coevorden in 1592 en 1672 verbeelden. Aansluitend op deze tentoonstelling wordt op 18 juni 2015 een symposium georganiseerd met de historieprent in de hoofdrol.

Sprekers Christi Klinkert (Stedelijk Museum Alkmaar) en Daniël Horst (Prentencollectie Rijksmuseum) zullen u introduceren in de wereld van de historieprent. Wie maakten deze prenten? Voor wie maakten zij deze prenten? En met welk doel? Joost Pollmann (Comedium) gaat in op de hedendaagse varianten op de historieprent.

De kosten voor deelname zijn € 25,00 per persoon inclusief lunch (Vrienden van het Stedelijk Museum Coevorden betalen een gereduceerd tarief van € 22,50).

Aanmelden?
Aanmelden voor het symposium kan tot 29 mei 2015 door uw gegevens te sturen naar symposium@museumcoevorden.nl.