Stedelijk Museum Coevorden weer open: mondkapjesplicht vanaf 1 december

Stedelijk Museum Coevorden opent vanaf 19 november weer haar deuren voor het publiek. Dit besluit is genomen n.a.v. de persconferentie op 17 november waarbij bekend werd gemaakt dat onder andere musea weer open mogen. Het Cultuurhistorisch Paviljoen (ArcheoHotspot) op de Weeshuisweide blijft voorlopig nog gesloten. Wij zien onvoldoende mogelijkheden om de richtlijnen van de overheid op deze locatie te kunnen waarborgen. Het Cultuurhistorisch Paviljoen is reeds (tijdelijk) omgebouwd tot expositieruimte die van de buitenkant te bezichtigen is.

Wij raden onze bezoekers aan een mondkapje te dragen tijdens een bezoek aan het museum. Vanaf 1 december is het verplicht een mondkapje te dragen in het museum voor personen van 13 jaar of ouder.

Om voor iedereen het bezoek zo veilig een aangenaam mogelijk te maken zijn er een aantal maatregelen genomen en volgen we het protocol van de Museumvereniging. Zo blijft het voorlopig alleen mogelijk online een kaartje te kopen via de website van het museum. Dit geldt voor iedere bezoeker (ook voor museumkaarthouders en Vrienden van). Via de website van het museum kunt u een tijdsblok reserveren waarop u het museum kunt betreden. Op deze manier reguleren we het aantal bezoekers dat tegelijkertijd in het museum aanwezig is. Ook treffen we extra hygiëne-maatregelen zodat bezoekers veilig gebruik kunnen maken van bijv. een kluisje, de garderobe en het toilet.

Daarnaast zijn wij bezoekers verplicht te vragen naar eventuele gezondheidsklachten. Heeft u klachten, blijf dan thuis. We kunnen u toegang tot het museum weigeren bij gezondheidsklachten.

Vragen? Check op onze website de ‘Veelgestelde vragen’. Of mail naar info@museumcoevorden.nl.