Museum gesloten t/m 19 januari, nieuws over activiteitenagenda

Stedelijk Museum Coevorden is gesloten tot en met 19 januari 2021. Alle activiteiten tot en met 19 januari 2021 zijn geannuleerd. Nieuwe activiteitenagenda: coronaproof activiteiten vanaf februari 2021.

‘’In lijn met het landelijk beleid met betrekking tot het coronavirus sluit Stedelijk Museum Coevorden haar deuren voor het publiek tot en met 19 januari 2021. Ook het Cultuurhistorisch paviljoen op de Weeshuisweide is in deze periode gesloten. Deze beslissing is genomen naar aanleiding van de nieuwe maatregelen van de Rijksoverheid en het RIVM omtrent het coronavirus’’. Aldus woordvoerder Melissa Luisman.

Alle activiteiten zoals o.a. lezingen en rondleidingen in de periode tot en met 19 januari gaan niet door. Vanaf februari starten we weer met evenementen en activiteiten. Een overzicht van alle geplande evenementen:

Vrijdag 5 februari 2021: winterconcert van zangeres Elke Vierveijzer
Locatie: De Fabriek
Tijd: 19:30 uur.
Entree: 11,50,- euro
Maximaal 30 personen.
Aanmelden is verplicht en kan door middel van een reservering (ticket bestellen) via www.theaterhofpoort.nl.
Deze activiteit is rolstoeltoegankelijk. Geef bij reservering aan dat u in bijv. een rolstoel komt of dat u slecht te been bent. Wij zorgen voor een geschikte plaats, zodat u kunt genieten van de voorstelling. Er zijn invalidenparkeerplaatsen aanwezig op de Markt. In het gebouw is een invalidentoilet aanwezig.

Donderdag 11 februari 2021: lezing door fotograaf Rudi Huisman over ”Het portret’
Locatie: De Fabriek (Theater Hofpoort).
Tijd: 20:00 uur.
Maximaal 30 personen.
Aanmelden is verplicht en kan tot 10 februari 2021 door te mailen naar info@museumcoevorden.nl
Deze activiteit is rolstoeltoegankelijk. Geef bij reservering aan dat u in bijv. een rolstoel komt of dat u slecht te been bent. Wij zorgen voor een geschikte plaats. Er zijn invalidenparkeerplaatsen aanwezig op de Markt. In het gebouw is een invalidentoilet aanwezig.

Woensdag 24 februari 2021: kinderworkshop ‘Theatermaskers maken’ onder begeleiding van Pip en Zip!
Locatie: De Fabriek (Theater Hofpoort)
Tijd: 14:00 uur.
Entree: gratis.
Maximaal 30 personen. Maximaal 1 volwassene per aanmelding.
Aanmelden kan tot 23 februari 2021 en kan door te mailen naar info@museumcoevorden.nl.
Deze activiteit is rolstoeltoegankelijk. Geef bij reservering aan dat u in bijv. een rolstoel komt of dat u slecht te been bent. Wij zorgen voor een geschikte plaats. Er zijn invalidenparkeerplaatsen aanwezig op de Markt. In het gebouw is een invalidentoilet aanwezig.

Zondag 28 maart 2021: finissage ‘Licht uit, spot aan!’
Feestelijke afsluiting van de tentoonstelling ‘Licht uit, spot aan!’ in Stedelijk Museum Coevorden.
Locatie: Stedelijk Museum Coevorden
Tijd: 15:00 uur.
Entree: gratis.
Maximaal 30 personen. Aanmelden kan tot 25 maart 2021 door te mailen naar info@museumcoevorden.nl.
Deze activiteit is rolstoeltoegankelijk. Voor meer informatie over toegankelijkheid, verwijzen we u door naar de pagina ’toegankelijkheid’ op de website van Stedelijk Museum Coevorden.

We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en houden u via de gangbare kanalen op de hoogte. Het museum is voorlopig alleen per email bereikbaar via: info@museumcoevorden.nl. Vermeld bij uw aanmelding ook altijd het aantal personen waarmee u wilt deelnemen aan de activiteit. Alle activiteiten en weergegeven aantallen zijn gepland onder voorbehoud van de dan geldende RIVM- maatregelen.

We verwelkomen u weer met veel plezier zodra de situatie het toelaat. In de tussentijd, blijf gezond en houd de moed erin!