Quarantainevermaak in de Coevorder Courant

Stedelijk Museum Coevorden moet helaas gesloten blijven tot 9 februari 2021 vanwege de aangescherpte maatregelen omtrent het coronavirus. Daarom verschijnt er tijdens deze verlengde lockdown maar liefst vier keer een hele pagina ‘’Quarantaine vermaak’’ in de Coevorder Courant.

We besteden aandacht aan leuke weetjes en puzzels voor kinderen, zetten het museum in de spotlight en zullen geïnteresseerden voorzien van informatie door onze rubriek ‘’Coevorden DNA’’, waarbij we wekelijks een interessant woord of collectiestuk uitlichten dat te maken heeft met Coevorden. Van 19 januari tot en met 9 februari verschijnt er iedere dinsdag een volledige pagina in de Coevorder Courant.

Overzicht edities
Eerste editie: 19 januari 2021
Bekijk hier de eerste editie!
Waar komt de naam Coevorden eigenlijk vandaan? En kun jij museumdirecteur Stefanie helpen het collectiestuk terug te vinden? Bekijk snel de eerste editie van ‘quarantaine vermaak”.

Tweede editie: 26 januari 2021
Bekijk hier de tweede editie!
Wat is het IJzerkoekenoproer en waarom is dit zo belangrijk voor Coevorden? Wie is kunstenaar Hans Muller en wat heeft hij allemaal voor Coevorden gedaan? Maak je eigen #schilfie en los de woordzoeker op.

Afbeeldingen: ”quarantainevermaak” in de Coevorder Courant.