Programma Cultureel Café Coevorden 12 april 2015

In verband met het paasweekend is het Cultureel Café van april verplaatst naar zondag 12 april. Deze keer gaat de ‘Culturele Bingo’ in première: wie als eerste zijn kaart met culturele verenigingen vol heeft wint een leuke culturele prijs. Daarnaast met muziek van de Old Time Skifflers, een boekpresentatie en bijzondere historische krantenberichten.

Zoals altijd is het Cultureel Café Coevorden gratis te bezoeken. Koffie, thee, fris en wat lekkers zijn verkrijgbaar voor een kleine vergoeding.

14.00 uur – 14.15 uur                     Old Time Skifflers
14.15 uur – 14.30 uur                     Culturele Bingo ronde 1
14.30 uur – 15.00 uur                     Ineke Den Hollander over haar boek ‘’t Aangename eener reis door goede weegen’
15.00 uur –  15.15 uur                    Pauze, mogelijkheid tot bezoeken demonstratie in het museum
15.10 uur – 15.25 uur                     Old Time Skifflers
15.25 uur – 15.40 uur                     Historische vereniging – krantenberichten
15.40 uur – 15.50 uur                     Culturele Bingo ronde 2
15.50 uur –  16.00 uur                     Vaste column in beeld door Herman Roozen

Naast het programma is er in het museum een demonstratie druktechnieken en papiermarmeren te bezoeken in het Stedelijk Museum. Kinderen (én volwassenen) kunnen een eigen ansichtkaart maken en mee naar huis nemen.

Beleef muziek, dans, theater, literatuur, historie, dicht, zang, beeldende kunst en nog veel meer tijdens het Cultureel Café Coevorden. Iedere eerste zondag van de maand in maart, april, mei, oktober, november en december van 14.00 tot 16.00 uur in het Arsenaal. Het Cultureel Café Coevorden, een initiatief van Theater Hofpoort, CQ, Bibliotheek Coevorden, Toreco, Stadt en Heerlickheydt Coevorden en het Stedelijk Museum Coevorden, biedt elke maand een gevarieerd cultureel programma. Naast de initiatiefnemers zijn ook alle andere culturele initiatieven uit de gemeente Coevorden welkom om een bijdrage te leveren aan het programma.