Neem je ouders mee naar het Cultureel Kinder Café!

Op 5 oktober wordt het Cultureel Café Coevorden omgedoopt tot ‘Cultureel Kinder Cafe’.  In het kader van Oktobermaand Kindermaand is deze keer een actief en wisselend programma van o.a. muziek, dans, boeken, historie en gedichten. Samen met hun ouders/grootouders is het voor alle kinderen zeker een bezoekje waard! Leerlingen van de Breiberger Muzikanten, jeugdorkest More Music uit Dalerpeel,  ontvangen de gasten vanaf 14.00 uur in het Arsenaal Coevorden. Door medewerkers van de Bibliotheek Coevorden wordt er verteld over de bekroonde boeken van de Kinderboekenweek. Rond 14.45 uur gaan de beentjes van de vloer! Iedereen doet mee aan een workshop Dance van In2dance uit Coevorden. Onder het genot van koffie/thee/limonade en lekkers laten we onze hersenen werken door het maken van een Bibliotheek Quiz. Daarna gaan we nog een keer meedoen met de Workhop Dance. Na al dat dansen worden er rond half 4 gedichten voorgelezen. Tijdens de gehele middag kan iedereen deelnemen aan een Workshop tekenen, door Herman Roozen. Ook op de foto met een Historisch persoon is doorlopend mogelijk. Het Cultureel Kinder Café wordt afgesloten met wederom muziek van het jeugdorkest.  Om 16.00 uur wordt er door onze striptekenaar Herman Roozen afgesloten. Herman geeft met zijn tekeningen altijd een korte terugblik op de middag.   Het Cultureel Café Coevorden wordt mede mogelijk gemaakt door Theater Hofpoort, Bibliotheek Coevorden, Stichting ToReCo en Stedelijk Museum Coevorden. Meer informatie vindt u op de Facebookpagina www.facebook.com/CCCoevorden Cultureel Kinder Café, zondag 5 oktober van 14.00 tot 16.00 uur in het Arsenaal, Haven 4 Coevorden. De toegang is gratis!