Lezing architectuur door kunsthistorica Margaret Breukink

Margaret Breukink geeft op woensdag 15 november om 19.30 uur een lezing over de opkomst van de moderne architectuur in de westerse samenleving. De lezing bestaat uit een brede toelichting op de architectonische ontwikkelingen vanaf circa 1800. Diverse stromingen en stijlen komen aan bod, van Art Nouveau tot en met het Modernisme. Ook een aantal panden uit Coevorden zullen behandeld worden: zoals de strokartonfabriek, het postkantoor met directeurswoning, Villa Marie, Vakschool voor Meisjes, de Jugendstilvilla aan de Van Heutszsingel, Ellinghof en het kantoorgebouw van het Waterschap Velt & Vecht.
De totstandkoming van deze lezing is een samenwerking tussen Bibliotheken Coevorden en het Stedelijk Museum Coevorden. De lezing wordt gehouden in het Arsenaal, Haven 4 te Coevorden. Deelname aan de lezing kost € 6,- p.p. Vrienden van het museum en leden van de bibliotheek kunnen deelnemen voor € 5,- p.p. U kunt zich tot 11 november opgeven met vermelding van het aantal personen, o.v.v. ‘Lezing 15 november via: info@museumcoevorden.nl