Kinderen beleven plezier in Cultureel Café

Coevorden – Kinderen en hun (groot)ouders hadden vanmiddag veel plezier in het Cultureel Kindercafé in Het Arsenaal. Dat café vond plaats in het kader van Oktobermaand Kindermaand. Muziek, dans, boeken, gedichten en tekeningen waren onderdelen.

Leerlingen van de Breiberger Muzikanten uit Dalerpeel lieten hun muzikale talenten horen. Carla Boers van de bibliotheek praatte met de kinderen over de bekroonde boeken van de Kinderboekenweek en Judith en Helga Veenstra van In2Dance zorgden ervoor, dat de voetjes van de vloer gingen. Zoals gebruikelijk tijdens het Cultureel Café sloot striptekenaar Herman Roozen af met een workshop tekeningen. Er was een grabbeltante, haar jurk zat vol cadeautjes voor de kinderen. Er was gezorgd voor koffie, thee en limonade en Mika Eisen had ook ditmaal lekkernijen gebakken. Kinderen konden de gehele middag op de foto als Ot of Sien.

Cultureel Café Coevorden wordt mogelijk gemaakt door Theater Hofpoort, Bibliotheek Coevorden, Stichting ToReCo en Stedelijk Museum Coevorden. Kringloopwinkel Kringelz had weer gezorgd voor voldoende stoelen.

Maandelijks is er op de eerste zondag van de maand Cultureel Café Coevorden met een afwisselend programma van zang, dans, theater, boeken, historie, korte lezingen, kunstenaarspresentaties, gedichten en striptekenaar Herman Roozen. Het eerstvolgende Cultureel Café Coevorden is dus op 2 november.