Zondag 26 juni: GRATIS rondleiding*

Het Stedelijk Museum Coevorden organiseert in het kader van Gekleurd Grijs diverse rondleidingen in het museum in de maand juni. Op  zondag 26 juni bestaat er de mogelijkheid een rondleiding te volgen.

Onder begeleiding van een museumdocent bezoekt u de tentoonstelling ‘Helden van Coevorden’. Ontdek alles over de bekende en onbekende (Coevordense) helden die tijdens het rampjaar (1672) Coevorden wisten te redden van de beruchte Münsterse bisschop Bernhard von Galen.

*De rondleiding is gratis bij aanschaf van een entreebewijs voor het museum (museumkaart is ook geldig). Opgeven is niet verplicht en de rondleiding is ook voor mindervaliden toegankelijk. Op onderstaande dagen en tijden bieden we een rondleiding aan:

• 26 juni 2022 – 13:00 uur tot 14:00 uur

Over Gekleurd Grijs
Stichting Kunst & Cultuur (K&C) nodigt senioren in Drenthe uit om actief deel te nemen aan kunstzinnige en creatieve activiteiten in de omgeving door middel van het project Gekleurd Grijs. Dat kan op diverse manieren: zoals een rondleiding, deelname aan een workshop of een bezoek aan een museum. In Juni 2022 is het weer tijd voor Gekleurd Grijs in Actie. De gehele maand worden er activiteiten georganiseerd in Drenthe.

Afbeeldingen (v.l.n.r.): 1.) portret van Meijndert van der Thijnen, door Diane Brodie. 2.) Dorothea Recke en 3.) Carl Rabenhaupt, door Johan Sterenberg. Collectie Stedelijk Museum Coevorden (1) en bruikleen van de familie Von Gemmingen (2 en 3).