Garnizoensdag ook voor het museum een succes

Het Stedelijk Museum Coevorden heeft afgelopen zaterdag tijdens Garnizoensdag maar liefst 111 bezoekers mogen ontvangen. Daarnaast kregen we nog historisch bezoek van de ‘De Halve Kompagnie Artillerie der Dienstdoende Schutterij van ‘s-Hertogenbosch’, die geheel in stijl door het Arsenaal marcheerden. (Foto: Siebe de Roos).

De eerste Garnizoensdag was ook voor kinderen een zeer geslaagde dag. Bij de knutselkraam van het Stedelijk Museum hebben veel kinderen heel wat mooie creaties gemaakt. Zo zijn er onder andere nog een aantal kanonnen geknutseld voor de Kanonnenwedstrijd. In totaal zijn er 14 kanonnen ingeleverd. Op de foto ziet u de winnaars van deze wedstrijd. De eerste plaats is behaald door Renske Stoltzenbach (5 jaar) uit Den Bosch. Devin Elzinga (9 jaar) uit Coevorden is tweede geworden en de derde plek was voor Tycho Obedijn uit Coevorden. De winnaars hebben alle drie een mooie onderscheiding gekregen en hun kunstige kanonnen zijn daarnaast nog een tijdje te bewonderen in het museum!