Bouw een kasteel van dozen samen met echte ridders!

[:nl]Op zaterdag 3 september zijn er weer volop activiteiten in het centrum van Coevorden tijdens de Culturele Uitdag: Coevorden heeft Smaak! Het Stedelijk Museum in Coevorden heeft twee echte ridders gevraagd of ze samen met de aanwezige kinderen een kasteel willen bouwen op de markt.

Het kasteel wordt maar liefst bijna 7 bij 7 meter groot en bestaat uit allemaal witte dozen. Kinderen kunnen tussen 13.00 en 17.00 uur meehelpen met bouwen. Als het kasteel af is, kan deze nog beschilderd worden. De Ridders van de IJssel zullen tijdens het bouwen ook uitleg geven over de onderdelen van het kasteel, de bewoners van het kasteel en het leven in de middeleeuwen.

Bij slecht weer zullen de ridders in het gebouw van het Stedelijk Museum Coevorden uitleg en demonstraties geven en kunnen de dozen apart als kasteel beschilderd worden. Deelname is gratis.[:]