Beleef de historie: interview in de Coevorder Courant

Melissa Luisman van Stedelijk Museum Coevorden: ‘Historie beleven is belangrijk’

Aangescherpte maatregelen vanwege het coronavirus zorgen ervoor dat het Stedelijk Museum Coevorden (SMC) gesloten is tot in elk geval dinsdag 9 februari. Daarom verschijnen er tijdens deze verlengde lockdown voor jong en oud kleurrijke pagina’s ‘quarantainevermaak’ als advertenties in de Coevorder Courant.

Het museum kreeg ruimte voor de in totaal vier uitingen door een bijdrage van de provincie Drenthe. De eerste plaatsing was in de krant van 19 januari en de serie wordt afgesloten in de krant van 9 februari. Coevorden DNA is de titel van een vaste rubriek, waarin wekelijks interessante weetjes of een collectiestuk van het Coevorder museum worden uitgelicht. Voor kinderen zijn er puzzels, raadsels en opdrachten voor thuis.

De jonge deelnemers maken kans op een prijs, weet de Vroomshoopse Melissa Luisman te vertellen. De 22-jarige medewerker marketing, communicatie en educatie van Stedelijk Museum Coevorden brainstormde samen met museumdirecteur Stefanie Ottens over wat te doen in deze bizarre tijd, want het laagdrempelige museum in het fraaie Arsenaal kan immers niet met een bezoek worden vereerd.

Tekst en foto van Melissa door Kristian Elders.

Lees het hele artikel hier.