Aanpassing (coronaproof) activiteiten i.v.m. nieuwe maatregelen

In verband met de nieuwe maatregelen omtrent het coronavirus, hebben we onze agenda met activiteiten aangepast. Alle activiteiten tot en met 19 januari 2021 gaan niet door.

Dit betekent dat de kinder-knutselworkshop ‘Camera Obscura’ op woensdag 23 december 2020 niet doorgaat. Ook het optreden van zangeres Elke Vierveijzer, op vrijdagavond 15 januari 2021 gaat niet door. Er wordt gekeken of deze activiteiten op een nader te bepalen moment kunnen plaatsvinden. Zodra hierover meer bekend is, communiceren we dit.

De overige activiteiten, die Stedelijk Museum Coevorden en Theater Hofpoort samen organiseren in het kader van de tentoonstelling ‘Licht uit, spot aan!’ gaan wel gewoon door. Uiteraard onder voorbehoud van de dan geldende RIVM-maatregelen.

Spot aan en doe mee!: Stedelijk Museum Coevorden en Theater Hofpoort organiseren verschillende (coronaproof) activiteiten

De komende maanden organiseert het museum in samenwerking met Theater Hofpoort verschillende coronaproof activiteiten in context van de tentoonstelling ‘Licht uit, spot aan! Het museum heeft een speciale activiteitenflyer uitgebracht die op verschillende openbare locaties in Coevorden te vinden is. Omdat het museum zelf te klein is om deze activiteiten te faciliteren, wordt er uitgeweken naar De Fabriek.

Er is voor jong en oud iets te doen. De kinder-knutselworkshop  ‘Theatermaksers maken’ op woensdag 24 februari is uiterst geschikt voor kinderen. Ook voor volwassenen is er het een en ander bedacht. Zo zal fotograaf Rudi Huisman donderdagavond 11 februari een lezing geven over zijn foto’s, waarvan een aantal te zien zijn in het museum.

Voor alle activiteiten geldt dat reserveren verplicht is, alsook het dragen van een mondkapje. Aanmelding kan via info@museumcoevorden.nl De activiteiten zijn onder voorwaarden van de dan geldende RIVIM maatregelen. Hieronder vindt u de complete activiteitenlijst met data, tijdstippen en voorwaarden.

De tentoonstelling ‘Licht uit, spot aan!’ loopt tot en met 28 maart. Reserveren voor een bezoek aan het museum is verplicht  en kan via www.museumcoevorden.nl. Voor meer informatie over huidige coronagregels kunt u kijken op de website van het museum.

Activiteiten
Binnen de huidige beperkingen door het coronavirus en met inachtneming van de maatregelen van het RIVM organiseert Stedelijk Museum Coevorden verschillende activiteiten in samenwerking met Theater Hofpoort van december 2020 t/m maart 2021.

Lijst met aankomende activiteiten:

Donderdag 11 februari 2021: lezing Rudi Huisman.
20:00. Locatie: De Fabriek. Gratis deelname. Max. 30 personen. Aanmelden is verplicht en kan tot woensdag 10 februari via info@museumcoevorden.nl. Vermeld bij aanmelding ook altijd het aantal personen waarmee u wilt deelnemen aan de lezing.

Woensdag 24 februari 2021: kinderworkshop theatermaskers maken.
14:00. Locatie: De Fabriek. Gratis deelname. Max. 30 personen (incl. kinderen en begeleiders). Maximaal 1 volwassene per gezin. Aanmelden is verplicht en kan tot 23 februari via info@museumcoevorden.nl. Vermeld bij aanmelding ook altijd het aantal personen waarmee u wilt deelnemen aan de workshop.

Zondag 28 maart 2021: finissage.
15:00. Locatie: Stedelijk Museum Coevorden. Gratis deelname. Max. 30 personen. Feestelijke afsluiting van de tentoonstelling ‘’Licht uit, spot aan!’’, met een muzikaal en verrassingsoptreden. Aanmelden is verplicht en kan tot 25 maart via info@museumcoevorden.nl. Vermeld bij aanmelding ook altijd het aantal personen waarmee u wilt deelnemen aan de activiteit.

Alle activiteiten en weergegeven aantallen zijn onder voorbehoud van de dan geldende RIVM maatregelen. Houd de websites van het museum en het theater in de gaten voor de meest actuele informatie: ww.museumcoevorden.nl & www.theaterhofpoort.nl.

Deze activiteiten zijn mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van Provincie Drenthe.

Informatie
Stedelijk Museum Coevorden | Haven 4 | 7741 JV Coevorden | 088 012 83 15 | info@museumcoevorden.nl | www.museumcoevorden.nl
Theater Hofpoort De Fabriek | Sint Jansstraat 4 | 7741 HB Coevorden | 0524 820 382 | info@theaterhofpoort.nl | www.theaterhofpoort.nl

Afbeelding: voorkant flyer met activiteiten december 2020 t/m maart 2021